- 作者: Wolfgang Ante,Gary Bennett,Benjamin Jackson,Neil Mix,Steven Peterson,Matthew Rosenfeld,Michael Ash,David Peterson,Doug Jackson,James Bennett
- 出版社/メーカー: Apress
- 発売日: 2009/08/13
- メディア: ペーパーバック
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1. Wolfgang Ante - Designing a Simple, Frenzic-Style Puzzle Game
2. Mike Ash - Mike Ash’s Deep Dive Into Peer-to-Peer Networking
3. Gary Bennett - Doing Several Things at Once: Performance Enhancements with Threading
4. Matthew “Canis” Rosenfeld - All Fingers and Thumbs: Multitouch Interface Design and Implementation
5. Benjamin Jackson - Physics, Sprites, and Animation with the cocos2d-iPhone Framework
6. Neil Mix - Serious Streaming Audio the Pandora Radio Way
7. Steven Peterson - Going the Routesy Way with Core Location, XML, and SQLite
自分としては 5. の最近ロゴもかわいくなったcocos2dの解説が一番気になります。
出版会社のこちらのサイトの「Book Resources」にサンプルコードとcocos2dのChapterがSample Chapterとして配布されています。
- 作者: PJ Cabrera,Joachim Bondo,Brian Greenstone,Mike Lee,Jamie Gotch,Michael Kasprzak,Richard Zito,Matthew Aitken,Olivier Hennessy,James Lee
- 出版社/メーカー: Apress
- 発売日: 2009/06/24
- メディア: ペーパーバック
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* How to optimize games using iPhone SDK tools such as Instruments and Shark, and how to optimize your graphics and sound files for the best performance
* Insight into the art and craft of game design
* How to implement social networking in your game with RESTful web services
* Tips on rapid game development with C on iPhone
* How to increase your market by developing games that run on iPhone, Mac OS X, Linux, and Windows
* How to create multiplayer iPhone games
「グラフィックやサウンドファイルの最適化」と「Tips on rapid game development with C on iPhone」が気になるかな?
出版会社のこちらのサイトの「Book Resources」にサンプルコードとBonus Chapter、Chapter 1がSample Chapterとして配布されています。